یواف‌سی

یواف‌سی

یواف‌سی

یواف‌سی

یواف‌سی
یواف‌سی
حدیث ورزشی
موضوعات
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
اخبار و اطلاعیه
سایت به زودی فعال خواهد شد


یواف‌سی

مبارزه قهرمانی نهایی (به انگلیسیUltimate Fighting Championship) با نام اختصاری یواف‌سی (UFC) یک سازمان برگزاری مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است که در سال۱۹۹۳ تأسیس شده و مقر آن در لاس وگاس مرکز ایالت نوادا قرار دارد. یواف‌سی بزرگترین سازمان برگزارکننده مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی و میزب

تاریخچه

نخستین مبارزه یواف‌سی در سال ۱۹۹۳ در شهر دنور ایالت کلرادو برگزار شد. در این مسابقات مبارزان رشته‌های مختلف رزمی همچون بوکس، جوجیتسو برزیلی، تکواندو، کشتی، موی تای،کاراته، جوجیتسو در مبارزاتی با حداقل قوانین محدودکننده رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا مؤثرترین هنر رزمی در یک مبارزه واقعی مشخص شود اما مبارزان مسابقات یواف‌سی در مسابقات بعدی به استفاده از تکنیک‌های رشته‌های رزمی دیگر روی آوردند و این زمینه‌ساز پیدایش یک سبک رزمی جدید شد که امروزه آن را با نام هنرهای رزمی ترکیبی می‌شناسیم.

قوانین

مسابقات یواف‌سی خط بطلانی بر روی بسیاری از تصورات رایج در مورد مبارزات تن به تن کشید و مشخص شد که در یک مبارزه واقعی خبری از حرکات زیبای ترکیبی، و ضربات چرخشی نخواهد بود. بوکسورها، تکواندوکارها و کاراته‌کاها که خود را بهترین جنگجویان دنیا می‌دانستند به راحتی اسیر دست استادان جوجیتسو شده و بر روی زمین با حرکات قفل مفصل و خفه‌کننده تسلیم می شدند. یواف‌سی به این ترتیب پرده از بسیاری از افسانه‌های بوکس، کاراته و کونگ‌فو برداشت و نشان داد که چه فنونی در یک مبارزهٔ واقعی نتیجه‌بخش است.

برخلاف انتظار بسیاری در مسابقات یواف‌سی خون‌ریزی فراوانی اتفاق نمی‌افتد، بلکه نتیجهٔ تقریباً تمام نبردها در حالت خاک مشخص می‌شود. یکی از مبارزان روی سینه دیگری قرار گرفته و دو مبارز گاه برای دقایق طولانی بر روی یکدیگر می لولند و به ندرت ناک‌اوت‌های تماشایی دیده می‌شود.

مسابقات یواف‌سی مخالفان و منتقدانی نیز دارد که به خشونت فراوان این مبارزات معترض بوده و خواهان ممنوعیت آن هستند. جان مک کین سناتور بانفوذ آمریکایی و از رهبران حزب جمهوری‌خواه که از هواداران پروپاقرص ورزش بوکس است در سال ۱۹۹۶ در نامه‌ای به فرمانداران تمام ایالت‌های آمریکا خواسته بود مسابقات یواف‌سی را به دلیل وحشیانه بودن ممنوع کنند.

قوانینمسابقات یواف سی بر روی یک سکو درون یک قفس فلزی برگزار می‌شود. قوانین محدودکنندهٔ ناچیز این مسابقات باعث می‌شود تا اکثر تکنیک‌های رشته‌های مختلف رزمی از جمله ضربات دست و پا و فنون گلاویزی آزاد باشد. اما حرکاتی چون گاز گرفتن، فروکردن انگشت در چشم، حمله به بیضه، کشیدن مو، کله زدن، قرار دادن انگشت در هر یک از منافذ بدن رقیب، ضربه به مهره‌های ستون فقرات و نخاع، ضربه رو به پایین با مفصل آرنج، هر نوع ضربه به گلو، نیشگون گرفتن یا چنگ زدن بافت‌های گوشتی حریف، گرفتن پستان، و ضربه لگد یا زانو به حریفی که بر روی زمین افتاده است، در قوانین یواف‌سی خطا محسوب می‌شوند.





تعداد بازديد : 504
سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 ساعت: 13:50
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ما را در فضای مجازی دنبال کنید
زمان برگزاری کلاسها
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان