دراز ونشست

دراز ونشست

دراز ونشست

دراز ونشست

دراز ونشست
دراز ونشست
حدیث ورزشی
موضوعات
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
اخبار و اطلاعیه
سایت به زودی فعال خواهد شد


دراز ونشست
دراز ونشست


ویرایش
 

 

 






دراز و نشست (Sit - Up) یکی از ورزش‌های ساده محسوب شده که همگی ما آن را در دوران کودکی در مدرسه تجربه کرده‌ایم. این حرکت ورزشی علاوه بر بالا بردن متابولیسم و تحریک سیستم گوارش، باعث تقویت عضلات شکم می‌شود.

عضلات شکم، می‌توانند ستون مهره‌ها را در حدود 45-30 درجه خم کنند و وقتی که ستون مهره‌ها بیشتر از 30 درجه خم می‌شود، عضلات قوی خم‌کننده لگن فعال می‌شوند بنابراین هنگامی‌ که حرکت دراز و نشست را انجام می‌دهید، تا حدی بالا بیایید که تیغه‌ استخوان کتف از سطح زمین جدا شود.

برای حرکت دراز و نشست می‌توانید دست‌هایتان را روی سینه به صورت ضربدری گره کنید و بعد سعی کنید شانه‌هایتان را از روی زمین بلند کرده و بنشینید. در این خصوص مرکز سلامتی دانشگاه میشیگان بر این باور است که اگر دست‌ها آزادانه کنار بدن قرار گیرند، انجام این نرمش آسان‌تر شده و برای کمر نیز بهتر است.

     

 


 
آیا دراز و نشست سبب کاهش چربی‌های شکم می‌شود؟
 ویرایش
 

 

 






واقعیتی که در خصوص این ورزش باید گفته شود این است که حرکت دراز و نشست و به طور کلی ورزش‌های شکمی، میزان چربی شکم را کاهش نمی‌دهند بلکه تنها عضلات دیواره شکم را استوار و محکم کرده و با شکل‌گیری و استوار شدن عضلات شکم، ظاهر شکم بهتر می‌‌شود.

متخصصان اعتقاد دارند در اين ورزش بيش از 50 درصد به ناحيه ران‌های پا فشار وارد می‌شود و استفاده از ورزش‌های هوازی از جمله پياده‌روی، شنا، تردميل و استفاده از دوچرخه تنها راه موثر برای از بين بردن چربی‌های شکمی و پهلوها می‌باشد.

برای این که نتیجه مناسبی بگیرید، بهتر است 5-3 بار در هفته ورزش‌های شکمی را انجام دهید. ورزش‌های شکمی استاندارد محدوده حرکتی کمی دارند و مقاومت زیادی در برابر این حرکات وجود ندارد. برای انجام این حرکات به نیروی زیادی نیاز نیست بنابراین انجام دادن ورزش‌های شکمی به صورت روزانه نیز خستگی و فرسودگی ایجاد نمی‌کنند.

 


 
نکته مهم
 ویرایش
 

 

 






ورزش دراز و نشست برای افرادی که مبتلا به ضعف عضلات و کمردرد باشند، ممنوع است ضمن اينکه می‌تواند بيماری‌های پنهان ناحيه مفصل و ستون فقرات را نيز آشکار سازد و نکته دیگر این که اگر در دراز و نشست به گردن شما فشار می‌آید، نشانگر بد عمل کردن شما در این حرکت ورزشی است


تعداد بازديد : 470
پنجشنبه 27 شهریور 1393 ساعت: 16:22
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ما را در فضای مجازی دنبال کنید
زمان برگزاری کلاسها
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان