تمرینات افزایش تمرکز فکر

تمرینات افزایش تمرکز فکر

تمرینات افزایش تمرکز فکر

تمرینات افزایش تمرکز فکر

تمرینات افزایش تمرکز فکر
تمرینات افزایش تمرکز فکر
حدیث ورزشی
موضوعات
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
اخبار و اطلاعیه
سایت به زودی فعال خواهد شد


تمرینات افزایش تمرکز فکر
تمرینات  افزایش تمرکز فکر

 تمرينات افزايش تمركز فكر :

1.       حالت ريلاكس « شل كردن بدن » را فرا بكيريد . ( در قسمت ريلاكس توضيح داده شده است ) . و ياد بكيريد بعد از ريلكس كامل به طور آگاهانه بدنتان را مرور كنيد.

2.      براي ايجاد تمركز فكر سعي كنيد در يك مكان ساكت و تاريك قرار بگيريد ، بعد از ريلاكس نسبي به شيئي كه درست مقابل چشمتان قرار گرفته نگاه كنيد و به تدريج سعي كنيد تمام حواستان را به شيئي مورد نظر متمركز كنيد؛ بعد از تمركز بر شيئي چشمانتان را به آرامي ببنديد و در ذهنتان آن را مجسم كنيد ، سعي كنيد با تمام مشخصات و ريزه كاريها دقيقاً مثل زماني كه به آن نگاه مي كرديد در ذهنتان ببينيد . دوباره چشمها را باز كرده به آن تمركز كنيد و اين كار را چند بار و چند جلسه انجام دهيد تا بتوانيد به طور كامل آن شيئي « مثلاً ليوان پر از آب»  را به مدت دلخواه «‌حداقل 5 دقيقه» به طوري كه در وسط كار از ذهنتان پاك نشود و به طور مستمر ببينيد ؛ در ذهنتان مجسم كنيد . حالا نوبت تمرين با شمع مي باشد ؛ شما دقيقاً همين تمرين را در مورد شمع انجام دهيد (البته اگر چشمتان ضعيف نباشد) ، در تمرين با شمع بايد دقت كنيد كه فقط تمركز را تا زماني ادامه دهيد كه چشمانتان خسته و آب آلود شود و به محض خسته گي چشم ؛ چشمانتان را ببنديد و به تمركز ذهني بپردازيد .بعد از تمرين ،  صورتتان را با آب سرد بشوييد.  بعد از اتمام كار تمركز با شمع كه شايد در كل به چند ماه تمرين مستمر نياز باشد ؛ شما داراي چشماني نافذ خواهيد بود به طوري كه هيچگس نخواهد توانست در مقابل نگاه شما مقاومت كند و تسليم شما نشود . (و اين يكي از رموز افراد نافذ است) و علت اصلي علاوه بر قدرت نگاه ، مربوط به افزايش نيروي مغناطيسي «مانيتيزم» در شما مي باشد. البته نبايد از ياد ببريد كه داشتن يك استاد واقعي و مجرب كمك شاياني به پيشرفت شما است .

3.      حالا نوبت تمكز بصري است ؛ ‌در يك مكان ساكت و آرام يك نوار آهنگ ملايم ؛ صداي پرندگان ؛ صداي آب و يا هر چيزي كه دلخواه شماست ؛ مي تواند وسيله مناسبي براي تمركزتان باشد / تمام حواستان را متوجه صدا كنيد تا جايي پيش برويد كه هيچ صداي ديگري را نشنويد و اگر كسي در عين تمركزتان صدايتان زد متوجه نشويد . پيشرفتتان را خودتان حدس بزنيد ؛ هر وقت احساس پيشرفت كامل كرديد به تمرين بعدي بپردازيد.

4.      اول تمرين را با فيلم يا برنامه مورد علاقه تان انجام دهيد . به طور كامل غرق تماشاي فيلم شويد ، در اوايل صداي تلويزيون را به اندازه اي كم كنيد كه به سختي بتوانيد صدا را بشنويد ، شنيدن صداي فيلم محتاج به تمركز و دقت باشد . در مراحل بعدي تمرين را با يك برنامه معمولي با صداي معمولي انجام دهيد به طوري كه قادر باشيد هر وقت و به هر چيزي «مورد علاقه تان باشد يا نباشد» تمركز كنيد ؛ تمركز واقعي ، آگاهانه و كامل. بعد از رسيدن به اين مرحله تمركز بر نوشته را تمرين كنيد ؛ مثل تمرين قبلي اول با مطلب مورد علاقه تان آغاز كنيد . تا جايي كه بتوانيد بدون پريشاني و با تمركز كامل فكر به طور آگاهانه هر كتابي را بخوانيد و با يك بار خواندن به ذهن بسپاريد و نيازي به اتلاف وقت براي حفظ كردن مطلب نباشد ؛ يكي از رموز اين كار ايجاد علاقه به كتاب مورد مطالعه است ، حتي اگر اين علاقه كاذب باشد .

5.      اين مرحله پيشرفته تر از مراحل قبلي است نبايد عجله كنيد بايد پله هاي نردبان ترقي را يكي يكي بپيماييد. در اين مرحله شما ياد مي گيريد تمركز ذهنيتان را افزايش دهيد و اين موضوع سبب پيشرفت فوق العاده شما خواهد شد كه بعداً در قسمت مربوط به معجزه تصورات به آن خواهيم پرداخت و قبل از اين نيز در قسمت (معجزه خوددرماني در موردش بحث شده است) . در مكان مناسبي قرار بگيريد «در اين مرحاه سكوت و مسائل ديگر مربوط به مكان تمرين بايد برايتان مهم نباشد و بتوانيد در هر مكاني به تمرين بپردازيد» به ريلاكس كامل رفته و به تك تك اعضاء بدنتان تمركز كنيد و از تمام اندامتان آگاه باشيد ؛ به ضربان قلب يا تنفستان متمركز شويد ، بعد از دست يافتي به تمركز ذهن بر روي افكاري كه بطور ناخوآگاهانه از ذهنتان مي گذرد نگاه كنيد ؛ فقط نگاه كنيد مثل زماني كه براي اولين بار به يك فيلم كه خيلي هم به تماشايش علاقه مند نيستيد . تا افكار پريشان ذهنتان آرام گيرد . بعد ازدست يابي به بي فكري نسبي سعي كنيد با چشمان بسته محوطه تمرينتان را ببينيد ، حالا خودتان را در محل مجسم كنيد / به اتاق بغلي برويد و بعد از كمي گردش ذهني تمرين را تمام كنيد . در تمرين بعدي بعد از طي نمودن مراحل قبلي خودتان را در يك محل دلخواهتان مثل يك باغ زيبا ، كنار دريا با دماي مناسب مثلا يك عصر خوب در كنار دريا ، يا هر جاي ديگر كه دوست داريد ؛ مجسم كنيد . سعي كنيد اين تجسم شگل واقعي به خود بگيرد دقيقاً مثل اينكه خودتان آنجا هستيد . نسيم خنك را احساس كنيد ، صداي پرندگان ، دماي هوا ، رطوبت و هر چيزي كه در محيط است . سعي كنيد به طور خودآگاه ، خود را در محيط ببينيد يعني اينكه خودتان آنجا هستيد نه اينكه به خودتان از دور نگاه كنيد بلكه خودتان آنجا باشيد .

حلا شما با طي اين تمرينات بايد به مرحله بالاي تمركز فكر دست يافته و اگر احياناً داراي مشگلات روحي هستيد 90% مشگلاتتان برطرف شود . با آرزوي موفقيت هر چه بيشتر و روز افزون شما  . ما را هم در جريان تمريناتتان قرار دهيد ؛ شايد مفيد واقع شود ........................................ هميشه سبز و بهاري باشيد .


تعداد بازديد : 753
چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت: 14:35
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ما را در فضای مجازی دنبال کنید
زمان برگزاری کلاسها
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان