\"شیاتسو\" چیست؟

\"شیاتسو\" چیست؟

\"شیاتسو\" چیست؟

\"شیاتسو\" چیست؟

\"شیاتسو\" چیست؟
\"شیاتسو\" چیست؟
حدیث ورزشی
موضوعات
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
اخبار و اطلاعیه
سایت به زودی فعال خواهد شد


"شیاتسو" چیست؟




شیاتسو به معنی فشار انگشت، روشی از ژاپن باستان است كه در آن با مالش عمیق نقاط و مدار های طب سوزنی، جسم و روح و روان در تمام سطوح تحت درمان قرار می گیرند.(البته به هیچ عنوان نباید شیاتسو را با طب سوزنی اشتباه گرفت !)

حدود4000 سال پیش چینی ها كشف كردند كه فشار دادن بعضی از نقاط بدن به تسكین درد و استرس كمك می كند . اكنون رمز این طب شرقی ، از طریق یك برنامه نرم افزاری به شما ارائه می شود . این برنامه طب متفاوت شیاتسو را به مردمی كه در جهان پرتنش امروز زندگی می كنند معرفی می نماید ،چرا كه هم روح و هم جسم را شاداب می نماید.
اصول شیاتسو :
چگونه یك نقطه ی را كه باید در آن قسمت فشار اعمال شود، پیدا كنیم ؟
بهتر است ابتدا توضیح دهیم كه چگونه مكان اعمال فشار را بیابیم .مكان توصیف شده در زیر یك الگوی كلی است ، چرا كه مكانِ درست اعمال فشار از هر شخص به شخص دیگر تغییرمی كند
با ما همراه باشید و سعی كنید با فشار دادن محل های مناسب ،مكان اعمال فشار خود را بیابید.

اطراف محلی كه در آن به دنبال نقطه ی اعمال فشار می گردید لمس كنید و مالش دهید . ممكن است شما در جایی كه پوست تیره ، قرمز ، سرد ، تب دار و خشك است و یا در جایی از پوست كه احساسی متفاوت در هنگام لمس دارد ، یك مكان اعمال فشار داشته باشید .

بعد از اینكه مكان حدودی اعمال فشار را پیدا كردید ، با شست و انگشتِ اشاره به آرامی آن مكان را نیشگون بگیرید . مكان های اعمال فشار در شكل و اندازه ی نوك انگشت هستند . به دلیل این كه مكانهای اعمال فشار حساس هستند ، طبیعی است كه باید دردی را در حین نیشگون گرفتن تحمل كنید .

چگونه شیاتسو را انجام دهیم ؟
به خاطر اینكه هیچ ابزاری برای انجام شیاتسو لازم نیست ، می توانید آن را به تنهایی هر جا و در هر زمانی انجام دهید . دو راه برای انجام ماساژ شیاتسو وجود دارد : فشار دادن ، مالش دادن در حركت دایره ای . شما می توانید برای ایجاد حس درد ، فشار كافی اعمال كنید . 3 ثانیه به آرامی محل را فشار دهید و به تدریج در 3 ثانیه بعد رهایش كنید . نقطه را تا زمانی كه علامت بیماری كم شود یا محدوده ی آن برای لمس كردن گرم شود ، تحریك كنید . میزان فشار برای اعمال بستگی به علائم بیماری دارد كه شما تحمل می كنید.
استفاده از خلال های دندان :
ماساژ شیاتسو می تواند با استفاده از خلال دندان برای اعمال فشار انجام شود.
یك عدد خلال دندان یا یك بسته خلال دندان كه با یك نوار لاستیكی بسته شده است ، لازم است . به مدت دو ثانیه مكان موردنظر را با استفاده از خلال دندان فشار دهید و در دو ثانیهبعدی فشار را كم كنید . البته مواظب باشید زیاد فشار اعمال نكنید .
1) لمس كردن و مالش دادن2 ) نیشگون گرفتن 3 ) شما می توانید سعی كنید با فشار دادن مكان حساس با انگشت شست و اشاره ، مكان اعمال فشار را بیابید .
ملاحظات :
به خاطر این كه بیشتر نقاط اعمال فشار متقارن هستند پس باید نقاط را از دو طرف بدن تحریك كنید و اگر در یك طرف بدن احساس درد كردید ، بر تحریك این نقطه تمركز كنید . لطفا از نكات ایمنی زیر یادداشت بردارید.


 1) اگر باردار هستید هرگز محل های روده بزرگ 4 و كبد 3 را تحریك نكنید چرا كه باعث سقط جنین می گردد.
2) از ماساژ شیاتسو بلافاصله قبل و بعد از غذا ، حمام كردن ، ورزش كردن یا نوشیدن مشروبات الكلی استفاده نكنید .3)اگر شما از تب ، درد و التهاب یا خارش شدید كه منجر به برخی بیماری ها میشود، رنج می برید با پزشك خود مشورت كنید .  4) هرگز از ماساژ شیاتسو برای زخمهای باز ، رگهای واریس ، تومورها ، پوست های عفونی یا مكان هایی كه احتمال شكستگی استخوان است ، استفاده نكنید 


تعداد بازديد : 623
شنبه 20 اردیبهشت 1393 ساعت: 8:51
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ما را در فضای مجازی دنبال کنید
زمان برگزاری کلاسها
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان