\"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه\"

\"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه\"

\"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه\"

\"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه\"

\"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه\"
\"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه\"
حدیث ورزشی
موضوعات
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
اخبار و اطلاعیه
سایت به زودی فعال خواهد شد


"ترفندهایی برای ورزش در برنامه روزانه"

جمله «وقت ندارم» بیشترین طرفدار را در بین آنهایی که ورزش نمی‌کنند دارد. واقعیت این است که وقت دارید، فقط به انگیزه و محرک نیاز دارید.


ورزش روزانه توسط انواع متخصصان و پزشکان توصیه می‌شود. از پزشکان عمومی گرفته تا متخصصان قلب و مغز و اعصاب، همه ورزش را از ملزومات زندگی روزانه می‌دانند. اما بسیاری از ما همچنان ورزش را در برنامه نگنجانده‌ایم. شاید آن را سخت گرفته‌ایم و حرکات و تمرینات ساده را ورزش به حساب نمی‌آوریم.

ریدرز دایجست ترفندهایی برای دور زدن این طرز فکر پیشنهاد کرده که در ادامه می‌خوانید:
نگویید وقت ندارم: جمله «وقت ندارم» بیشترین طرفدار را در بین آنهایی که ورزش نمی‌کنند دارد. واقعیت این است که وقت دارید، فقط به انگیزه و محرک نیاز دارید. بعضی‌ها موضوع را سیاه و سفید می‌بینند: یا نیم ساعت در روز یا هیچ! اما در حقیقت هر حرکتی هر چند کوتاه از بی‌تحرکی بهتر است.

ورزش را نادیده نگیرید: ورزش برای سلامتی قلب و عروق مثل دارویی قدرتمند عمل می‌کند. به قلب اجازه می‌دهد با تلاش کمتری، میزان بیشتری خون پمپاژ کند، بدن‌تان را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد و از فشار خون جلوگیری می‌کند. ورزش علاوه بر آثار مثبت بدنی، روی روان‌ هم تاثیر می‌گذارد و روحیه و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

5 دقیقه راه بروید: درست است که 150 دقیقه راه رفتن در هفته توصیه شده اما اگر نمی‌توانید این کار را بکنید، آیا درست است که کلا پیاده‌روی را کنار بگذارید؟ نه. فعالیت کمتر از این هم همچنان سودمند است. تحقیقات نشان داده افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند، مرگ و میر بالاتری دارند. پس به فعالیت کم به جای بی‌تحرکی هم فکر کنید.

تبلیغات تلویزیونی را جلو نزنید: هر دو ساعتی که جلوی تلویزیون می‌گذرانید احتمال چاقی شما را 23 درصد و احتمال ابتلا به دیابت را 14درصد افزایش می‌دهد. لازم نیست تماشای تلویزیون را از برنامه حذف کنید. فقط کافی است یاد بگیرید چه طور کارها را همزمان انجام دهید. می‌توانید زمان تماشای تلویزیون را به زمانی فعال برای بدن‌تان تبدیل کنید. چند دراز و نشست موقع نمایش تبلغات می‌تواند بدن شما را فعال نگه دارد.

فقط به خودتان فکر نکنید: اگر کارهای کوچک را برای خاطر دیگران انجام دهید، انگیزه‌ای برای فعالیت‌های کوچک دارید. برای کسانی که دوست دارید، یا حتی برای غریبه‌ها کارهایی انجام دهید. مثلا اگر برف‌ها را پارو می‌کنید، این کار را برای همسایه‌تان هم انجام دهید. در اتوبوس بایستید و جایتان را به کس دیگری بدهید.

وسایل موتوری را کم کنید: وسایل موتوری مثل ماشین ظرف‌شویی و آسانسور در وقت ما صرفه‌جویی می‌کنند، اما از سوختن کالری‌ هم جلوگیری می‌کنند. عادت‌هایی مثل استفاده از ماشین ظرف‌شویی به جای شستن ظرف‌ها با دست، رانندگی کردن تا محل کار به جای راه رفتن و استفاده از آسلانسور به جای پله باعث می‌شود کالری‌های کمتری سوزانده شود و تبدیل به اضافه وزن شود. سعی کنید از بدنتان بیشتر استفاده کنید و زندگی‌تان را به دست وسایل موتوری ندهید.

نشسته صبر نکنید: ما در طول روز، زیاد می‌ایستیم و منتظر می‌مانیم. در مغازه، در بانک، اداره پست، صف خودپرداز و... بسیاری مواقع هم می‌نشینیم و منتظر می‌مانیم. مثلا در مطب دکتر یا پای تلفن. سعی کنید در زمان‌های انتظار، راه بروید، از پله‌ها بالا و پایین بروید یا کمی بدنتان را بکشید.

گام شمار داشته باشید: تعداد قدم‌هایی را که در روز برمی‌دارید بشمارید. بعد سعی کنید آن را در هفته اول به 500 قدم در روز برسانید. در هفته‌هایی بعدی این میزان را بیشتر کنید. می‌توانید ماشین‌تان را دورتر از مقصد پارک کنید. می‌توانید با همکارانتان قرار ملاقاتی در حال راه رفتن ترتیب دهید، البته اگر در این قرار به کامپیوتر نیاز ندارید! هر جا زود رسیدید، کمی قدم بزنید.

این عادت‌های جدید کمک می‌کند روزانه وقتی را صرف پیاده‌روی کنید.


تعداد بازديد : 445
یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت: 14:25
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ما را در فضای مجازی دنبال کنید
زمان برگزاری کلاسها
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان