تغذیه ورژیم درمانی

تغذیه ورژیم درمانی

تغذیه ورژیم درمانی

تغذیه ورژیم درمانی

تغذیه ورژیم درمانی
تغذیه ورژیم درمانی
حدیث ورزشی
موضوعات
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
اخبار و اطلاعیه
سایت به زودی فعال خواهد شد


تغذیه ورژیم درمانی


برنامه کنترل یا کاهش وزن با تغییرات در شیوه زندگی ( LifeStyle)و نوع تغذیه و عادات غذائی است که فـرد دارای اضــافه وزن را به آهسـتگی و با همان سرعت چاق شــدن درگذشـته به وضعــیت تنـاســب در وزن، اندام و ســلامت جسـمانی خواهد رسانید و آنرا حفظ خواهد نمود. در این شیوه علمـی که به دور از عجــله و شـتابزدگی می باشـد، فرد بدون تحمل گرسنگی و با اتکا به روشهای تغذیه ایرانی و همچـنین علایـق غــذائی خود می تواند بر مشـکل اضـافه وزن فائق آید. عوارض ناخواسته ای نظـیر ریزش مو، عصبی شدن ، مشکلات گوارشـی، یبوست، خستگی مفرط و از دست دادن اعتماد به نفس در این روش جایگاهی ندارد.

 مرکز تغذیه دکتر علی مظفری، بعد از تکمیل پرونده ابتدا ضمن بررسی علت چاقی فرد، معاینات و آزمایشات لازم را انجام و سپس با اندازه گیری قد و وزن و محاسبه BMI و آنالیـز بدن، در صـد و منـاطق تجـمع چربی و محاسبه توده عضلانی رژیم غذایی ایده آل هر فردی را پیشنهاد می کنند .

رژیم های غذایی این مرکز ، یک رژیم کامل از همه گروههای غذائی (با رعایت هرم غـذائی ) و مطـابق با سـفره ایـرانی و بر اساس علائق و فرهنگ تغذیه ای شخص و همچنین تصحیح عادات غلط غذائی طراحی و تجـویز می شـود .

 

کاهــش وزن در این برنـامه بر اسـاس ماهیـانه 2 تا 4 کیلوگرم بوده که فرد بدون احساس گرسنگی ودرسلامتی کامل به وزن دلخواه خودخواهد رسـید.

در پایان دوره و رسیدن به وزن ایده آل، برنامـه های تثبـیت ونگهـدارنده با ارائه آمـوزش های تغـذیه ای تکمیل می شود .

 

این رژیم ها بر اساس ویژگی های فردی، وضعیت سلامتی و ساختار بدنی، نوع فعالیت، سلایق غذایی و مطابق سبد غذایی خانواده تنظیم می شود.

این رژیم ها بر اساس اخرین یافته های علمی تنظیم شده و ضمن ارائه رژیم سعی می شود تا عادت ها و رفتارهای غذایی مناسب را جایگزین کند و سبب تغییر در شیوه زندگی شود.

این رژیم ها آسان بوده و در تنظیم آن از همه گروه های غذایی استفاده می شود و فردی کلیه مواد مغذی را دریافت می کند. در نتیجه به پوست بدن و صورت آسیبی نرسد و عوارض رژیم های نادرست که سبب ریزش مو، افسردگی و غیره می شود را در پی ندارد.

این رژیم ها به گونه ای طراحی می شود که پس از پایان رژیم فرد با نحوه درست غذا خوردن آشنا می شود و می تواند آن را در تمام طول عمر خود به کار برد.

 

در طی برنامه های کاهش وزن، توصیه های ورزشی متناسب با وضعیت هر فرد توصیه خواهد شد.

درضمـن در صورت نیاز از مشاوره های روان شناسی جهـت درمان پر اشتهائی و پر خوری عصبی استفاده می گـردد. 

این رژیم ها به گونه ای طراحی می شود که پس از پایان رژیم فرد با نحوه درست غذا خوردن آشنا می شود و می تواند آن را در تمام طول عمر خود به کار برد

 


تعداد بازديد : 499
دوشنبه 03 شهریور 1393 ساعت: 22:27
نویسنده:
نظرات(0)
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ما را در فضای مجازی دنبال کنید
زمان برگزاری کلاسها
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان